2009. február 9., hétfő

Limonádé-böjt , avagy a citrom kúra


Többféle néven is ismeretes: limonádé böjt, limonádé diéta, citrom kúra, neera böjt, Master Cleanse diéta stb...
Ez egy nagyon gyors fogyókúra és egy nagyon hatásos tisztítókúra is egyben, ami sok betegségtől is megszabadíthat, most nem sorolom, de nekem például elmúltak tőle az allergiáim és a krónikus hörghurutom.
A citrom kúra alatt semmi mást nem fogyasztunk, csak egy speciális limonádét. 3-40 napig tartható, de orvosi ellenőrzés nélkül semmiképpen sem javaslok 10 napnál többet!
Igaz, hogy én egyszer 15 napig csináltam, 10 kilót fogytam és hihetetlenül jól éreztem magam utána, de komolyan, akkor sem érdemes kockáztatni... Szóval max. 10 nap jó?

Egy napi adag "limonádé" összetevői:
2 liter forrásvíz (esetleg ásványvíz, de semmiféleképpen ne használjunk csapvizet!)
10 ek. juharszirup
5 nagy citrom leve
1 teáskanál cayenni bors (vagy nagyon csípős paprika)

Ezt fogyasztjuk napi 6-8 adagra elosztva. (Én egész nap folyamatosan kortyolgattam.)
Ezen kívül még forrásvizet és mentateát fogyaszthatunk a nap folyamán.

Az összetevőket Neera kúra néven árulják a reformboltokban eléggé borsos áron, de elárulok egy titkot:
Én a diétámhoz juharszirup helyett nádcukrot, cayenni bors helyett darált erős paprikát használtam és így is tökéletesen működött!

A kúra még kiegészül azzal, hogy reggelente hashajtást végzünk oly módon, hogy megiszunk egy borzalmasan tömény tengerisó vagy kősó-oldatot plusz néhány pohár vizet, miután elég gyorsan kiürül belőlünk minden. Ez igaz, de én mégsem javaslom a hashajtásnak ezt a módját!
Két napig próbálkoztam ezzel a módszerrel és nem értettem miért nem fogyok és miért vagyok rosszabbul, mint előtte. Aztán lenéztem a lábamra - hát kb. úgy nézett ki mint egy elefánté...
Ezután gyorsan bevettem egy vízhajtót és másnapra 5 kilóval kevesebb voltam! Ebből persze 2 szinte rögtön visszajött, de akkor is... Később már csak a glaubersós hashajtást használtam anyukámnak hála, aki egy orosz természetgyógyásztól tanulta a módszert.

Utána már nagyon egyszerű volt minden. Kétszer volt olyan, hogy úgy éreztem nem bírom tovább. Erre minden böjtnél fel kell készülni, szinte senkit sem kerülnek el az úgynevezett tisztulási reakciók. Először fél napig szédelegtem csak, de másnap jobban éreztem magam, mint valaha. Ez úgy a 6-7. nap körül történt. Akkor elhatároztam, hogy 10 napig mindenképpen kitartok, utána meg addig csinálom csak, ameddig jól esik.
Hihetetlen de nagyon jól esett egészen a 14. napig. A 15. napon megint jött egy krízis - szédülés, gyengeség, fáradtság és akkor abbahagytam. Az eredmény mínusz tíz kiló és nagyon jó közérzet még legalább négy hónapig! Tehát ez egy valóban gyors fogyókúra volt igazán jó eredményekkel.

Arra viszont vigyázni kell, hogy böjtölés után csak fokozatosan térjünk vissza a normális étkezéshez. Első nap zöldséglevest együnk, a második napon ehetünk már nyers zöldségeket és gyümölcsöt is. A harmadik naptól pedig próbáljunk meg bevezetni egy új, egészségesebb és kisebb kalóriatartalmú étrendet, hogy meg is tudjuk tartani az új súlyunkat.
(A glaubersós hashajtást is leírom hamarosan, csak előbb meg kell kérdeznem hogy is kell pontosan csinálni.)

16 megjegyzés:

  1. Erre a bőjtre úgy kell felkészűlni, hogy tudatosítsd magadban, hogy ez egy monumentális hülyeség!
    A bőjt amúgy sem fogyókúra, amit le is adsz alatta, rögtön vissza is rakod, esetleg "púppal" - azaz töblettel...

    VálaszTörlés
  2. Nem értek egyet az előttem szólóval,mert valaban jó ez a kúra.Mégpedig azért,mert minden olyan tápanyagot tartalmaz,amire feltétlen szükség van ezalatt az idő alatt,hogy ne legyen rossz közérzetünk,stb.Valóban hatásos ,a családom nő tagjai mind megcsinálták és 10-15kg tól szabadultak meg úgy,hogy közben kifejezetten energikusak lettek!Én csak egy hétig csináltam és -6kg volt az eredmény,ami fél év alatt jött vissza,de ehhez sajnos rendesen hozzájárultam:-/

    VálaszTörlés
  3. A hashajtásrol lécci irjatok pár infot, mikor kell, hogyan stb.

    VálaszTörlés
  4. p.s.
    sürgösen kéne mert vasárnaptól az az 2nap mulva kezdeni szeretném ezt a fogyit :)

    VálaszTörlés
  5. Hali !
    A nádcukor a juharszirup helyett azért nem jó mert a nádcukorban csak cukor van, mig a juharszirup tele van ásványi anyaggal és vitaminnal. Ha mindenképp kiváltaná valai inkább a jó öreg méz jöjjön szóba. A chayenne bors pedig igazán megfizethető , kotányi féle kapható itthon is, ez örölt pirospaprika:) nem más.Úgy 180-200 ft egy csomag....és ici pici elég belőle. Én -44 kg nál vagyok 1200kcal diétával napi mozgással 15 hónap alatt.:) és egy se jött még vissza... sőt még 13 at le kell adni:) lassan óvatosan!

    VálaszTörlés
  6. Csajok, kipróbáltam ezt a lötyit, de nem tudom meginni....egyszerűen hányingerem van tőle, de nem kicsit.
    A reggeli sós víz viszont tetszik, szinte azonnal megvan a hatása. :) Találtam a patikában üveges glaubersós vizet, az a neve, hogy Mira víz. Így nem kell reggelente készítgetni semmit, csak meginni. :)
    Dundolka, gratula a fogyáshoz! Milyen mozgást végzel? Én futni szeretnék...csak még nem szántam rá magam.

    VálaszTörlés
  7. Csak a kövér, lusta emberektől mentsen meg az Isten... Tényleg csak a szájuk jár. Kinek így, kinek úgy...
    A többieknek sok sikert!
    Nekem bejött a Neera kúra. A sok mozgás elengedhetetlen! (A kúra alatt azonban a szélsőséges terheléseket kerüljük)
    üdv

    VálaszTörlés
  8. A nádcukor nem más, mint tisztítatlan barna cukor, vagyis ugyanúgy megvan benne minden ásványi anyag, mint a juharszirupban.

    VálaszTörlés
  9. Ez egy büntetés. Semmi baj a diétával, de ez a lötyi kikészíti a gyomrot és 3 napnál tovább nem igazán tartható. A táplálkozástudományi intézet diétája ugyan 2 hét, de 9kg-ot ígér, és emberibb megoldás.

    VálaszTörlés
  10. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  11. en ma kezdtem ezt a fogyit de en nemertem...lehet kozben enni valami keves kaloriatartalmu kajat?

    VálaszTörlés
  12. Én azt szeretném megkérdezni h mennyi az esélye annak h a kúra miatt fehérje se jut a szervezetbe, és így az izmot fogja feldolgozni és nem a zsírt?

    VálaszTörlés
  13. Ez nagyon jó kérdés, erre én is kiváncsi lennék!

    VálaszTörlés
  14. Úgy látom ez az oldal vagy fórum már nem működik, pedig jó lenne még néhány kérdést feltenni azoknak, akik ezt már végig csinálták. Ha valaki esetleg.....?

    VálaszTörlés
  15. Ez a glaubersós víz akkor is hat,ha kaja után issza meg az ember???????

    VálaszTörlés
  16. Bővebb infó a Limonádé Diétáról (angol nyelven):

    http://www.howtodolemonadediet.com/

    VálaszTörlés